ARCADINATOR | it`s all about the pixels

ТОП 10 НА НАЙ-ИГРАНИТЕ И ОБИЧАНИ АРКАДНИ ИГРИ ПО НАШИТЕ ЗЕМИ



Здравейте, носталгици. Искам да ви представя един "Топ 10 На Най-Играните И Обичани Аркадни Игри По Нашите Земи". Какво означава това? Това е лична класация на най-любимите ми аркадни игри, които действително съм играл по гаражите, баровете и магазинчетата като дете в България. Тъй като нямаше голямо разнообразие в повечето градове игрите ни бяха еднакви, така че е много вероятно моите любими десет да са и вашите.

Важно е да се отбележи, че както всичко останало аркадните игри идват в нашата мила родина с едно сериозно закъснение. В началото на 90-те аркадите са вече от трето поколение - де факто над 90% от аркадните кабини по нашите земи са JAMMA технология, която предлага много по-високо ниво на изображение и звук. Поради тази причина тук сме пропуснали велики аркадни класики от по-ранните поколения като Pong, Pac-Man, Frogger, Missile Command, Asteroids, Space Invaders, Donkey Kong и други.

В България също така никога не е имало истински оригинални аркадни кабини т.е. такива произведени и дошли при нас от заводите на Namco, Konami, Atari, Nintendo и другите официални призводители. Нашите кабини бяха сглобени шкафове от Италия, Германия, Гърция, че дори и родни, натъпкани с части самоделки и скалъпени по вече споменатия JAMMA стандарт. Най-ценното и скъпо нещо бяха PCB-тата (платките) с игрите, които оригинално японски при нас идваха от съседни държави.

Нямали сме и истински аркадни зали. Или поне не такива като в западния свят. При нас дори думите аркада, аркадна зала, аркадна игра не се използваха, а бяха заменени от непонятото "тактилни игри", семплото "видео игри" или най-често просто "ръчки". Самите помещения варираха между гаражи, пазарски павилиони, мазета, пътуващи панаири и какво ли още не. По много заведения и барове имаше 2-3 аркади или флипер сложени за цвят, и честно казано, се радваха на доста сериозно внимание. Често аркадните игри деляха една зала с игрални автомати и ротативки, и затова майките ни се притесняваха, че ходим там, мислейки си, че може да се подхлъзнем към лошия път на комара. Без да претендирам, че съм бил в много зали с видео игри не помня някъде да е имало повече от 10-12, което както и да го погледнем не е много. Най-голямата зала във Варна беше в коридорите на "Спортна зала", където между другото направиха и първия специализиран магазин за видео игри и конзоли, чийто врати съм прекрачвал не малко пъти като дете.

Това е личен Топ 10 и е напълно възможно сериозно да се разминава с вашите. Все пак е базиран върху моите спомени и симпатии. Ще се радвам и вие да споделите кои са вашите любими аркадни игри, които действително сте играли в "аркадните зали" на България.

#10


Joe & Mac: Caveman Ninja


Супер забавна и симпатична игра! Играете като двама пещерни човеци и се борите с динозаври и други пещерняци, за да спасявате знойни гаджета. Нивата са малко, но разнообразни, а оръжията размазващи: кокали, огнени топки, огромни каменни колелета, бумеранг и др. Най-якото е като задържите за няколко секунди стрелбата и пуснете - огромно увеличение на проджектайла. Играх я в един запустял магазин на село превърнат в зала. Там имаше всичко на всичко четири аркади, на които се разцепвахме лятото. По някаква чиста случайност, като си купих аркадна кабина преди няколко месеца ми я донесоха с тази игра и сега я имам в оригинал - платка Caveman Ninja на Data East : )

#9


Robocop


Като хлапе бях голям фен на филмите от поредицата Robocop и сигурно затова тази игра ми е харесала толкова много. Играех я на "Златни Пясъци", когато майка ми ме взимаше на работа с нея. Спомням си, че беше много трудна (движенията на робокопа са меко казано дървени) , а кожодерите-хотелиери бяха направили жетона супер скъп и не можех да стигна почти до никъде... добре, че бяха русначетата - поне да гледам.

#8


Captain Commando


"Избери се с бебето! НЕ, не... с нинджата!" За тази игра си счупих касичката (която всъщност беше картонена кутия за обувки). Извадих от там дълго спестяваните си 200-300 лв, които стигаха за 5-6 жетона и с моя приятел Цецо се отправихме към залата зад блока (Варна, Младост, до бл.116 : ), която всъщност беше едно бившо кафе пълно с аркадни игри и ротативки. Мисля, че я врътнахме тогава... ех, златни спомени...

#7


Strider


Тази игра не приличаше на нищо, което бях виждал. Движението на човечето просто беше уникално - салта, скоци, лазерен меч (?!) , хващане за стени. Графиката и музиката бяха толкова футуристични, че направо ми разбиваха крехкото невръстно мозъче. Като дете така и не можах да я превъртя. Сега я имам на аркадната ми игра вкъщи и още я мъча : )

#6

 

Mortal Kombat II

FINISH HIM!... ами добре... задържам блок - нагоре - нагоре - силна ръчичка - ТОСТИИ ! SCORPION WINS... FATALIТY

Ако тази игра може да се опишe с една дума, тo това е БОЛКА. В MKII има наистина много насилие - кървища, черепи, скелети, черва, бой и какви ли още не злобни извращения. Никой в квартала не беше виждал нищо подобно и всички се редяхме като зомбирани пред екрана, който ни разкриваше този толкова тъмен, зъл и привлекателен свят на мъченията и болката . После сънувахме кошмари. Играехме я в партерната стаичка на един от входовете на 118 блок, където едвам се побираха 4 аркади.

#5


Aero Fighters

На "ръчките" на село бяха сложили една баба да продава жетоните и тя често излизаше отвън на седянка с другите баби. Някой ни беше светнал на страхотен мурафет - ако изключиш и включиш от контакта аркадната игра тя се рестартира с един безплатен кредит. Най-много бомбихме по този начин точно Aero Fighters-а. Страхотни графика и звук, супер яки стрелби и босове, много динамика. Не е много трудна, не е много лесна. Аз лично нямам по-любими "самолетчета" от Aero Fighters, а съм играл стотици.

#4


Street Fighter II


Най-добрата тупалка. Няма две мнения. За първи път играх Street Fighter в спортната на Варна. Всички много добре познавате качествата на тази абсолютна легенда, затова и коментарите са излишни. От сън да ме бутнете мога да ви засипя с хадукени и шорюкени. Вярвам, че не съм единствения.

#3


 The Punisher


И трите игри в челната ми тройка са на Capcom. И трите си приличат доста. Номер три за мен е Punisher и едва ли някой ще ме обвини, че я слагам толкова напред. Прекарал съм безброй часове вилнейки по улиците на Ню Йорк с Frank Castle с Nick Fury, борейки се срещу мафиотските групировки с голи юмруци, бухалки, изкъртени тръби и пистолети. Искам откровено да ви призная, че дори за едно дете да размазваш мутрите на мутрите (пък било то и нюйоркски) си е много приятно занимание : )


#2


Knights of the Round


Beat 'em up с рицари. Какво повече ти трябва от това? Тази игра беше много разпространена - имаше я практически навсякъде, където имаше видео игри. Играехме я много. Играехме я с кеф. Заема челно място в класацията ми първо поради това, че беше супер често срещана, и второ, поради това, че никога не ме е дразнила с нищо. Просто приятен и интересен гейминг. С рицари! На Capcom!

#1

Cadillacs & Dinosaurs


Царицата на "ръчките"! Светая светих на аркадните игри в България! Свещената и неприкосновена МУСТАФА! Така я наричаха всички, но оригиналното заглавие на играта е "Кадилаци и Динозаври". Направена е по едноименната анимационна поредица Cadillacs and Dinosaurs, която пък от своя страна е вдъхновена от комикс с име Xenozoic Tales. Действието се развива в постапокалиптичен свят населяван от динозаври и всякакви главорези, а кадилаците са най-ценното возило. Играта е класически side-scrolling beat 'em up, в който може да избирате измежду четири героя: Jack (balanced), Hannah (skill), , Mustapha (speed) и Mess (power). Всички хлапета се кефеха най-много на Мустафа и това име стана нарицателно за играта. Имам приятели, които и до ден днешен се упражняват в това да връткат МУСТАФАТА с един кредит. Геймплеят е перфектен, контролите са изпипани до най-малката подробност, графиката и звукът галят сетивата. Всичко в Cadillacs & Dinosaurs е семпло и същевременно много силно, направо някак си съвършено. Не знам наистина какво повече да кажа... ако някой ден имам деца определено една от игрите, който ще играя с тях ще бъде тази.

Игри, който не влязоха в класацията, но заслужават да бъдат споменати: Metal Slug, 1941, Final Fight, Willow, Aliens vs Predators, Raiden, Pang, Snow Brothers, King of Dragons





45 Коментара:

Анонимен каза...

Аве... пич имаше едно време една игра с един рицар който взима брони , файтунчета , стотинки (като завъртиш ръчката правиш 68ст) и летящи обувки , по едни облаци - една от любимите ми игри с бублето , но забравих как се казва - помагай

Arcadinator каза...

@ Анонимен

Макар да не разбира какво са "файтунчета" и "бублето", Аркадинаторът предполага, че може да става въпрос за една от следните игри:

Mega Twins
http://www.youtube.com/watch?v=WMciPb3g8g8

Gnouls N Goblins, Ghouls N Ghosts
http://www.youtube.com/watch?v=P2uVsqRYBrs

Legendary Wings
http://www.youtube.com/watch?v=0f4jWQyf-fs

Анонимен каза...

Привет.Имаше една игра от рода на the king of fighters само че се избираше по един боец,спомням си,че имаше един капитан кид,един викинг имаше и един дето приличаше на брус лии, някакви предположения???

Arcadinator каза...

@ Анонимен #2

Играта, която търсиш е World Heroes 2 -

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Heroes_2

http://www.youtube.com/watch?v=ae7tlOXIsSY

: )

Анонимен каза...

бублето=Bubble Bobble

Аз се опитвам да намеря как се казват 2 игри:
1. Кеч с Hulk Hogan, двама близнаци, индианец, полицай, милионер някакъв имаше и още други бойци
2. Един каубой и един индианец, които стреляха с мерник, минаваха през различни нива и трепеха някакви мишоци, а на определени нива имаха бос-ове (спомням си един влак). Имаше и едно празно кенче/консервена кутия, която се цедеше и даваше бройки/животи.

Ако някой си ги спомня, ще се радвам да сподели имената им/видеа или откъде мога да си ги купя :) Благодаря!

Arcadinator каза...

@Mircho Hristov

Бублето е точно Bubble Bobble, да!

Кечът, който търсиш е -
WWF Superstars или WWF WrestleFest

http://www.youtube.com/watch?v=j6Mw4ClNPp0
http://www.youtube.com/watch?v=6cs2CHHpsu0

На мен любимият ми кеч за аркада, обаче, е Saturday Night Slam Masters -

http://www.youtube.com/watch?v=QOrnQSCAhG0

Играта с каубоеца и индианеца е уестърн клонинг на легендарната Cabal и се казва Blood Brothers, за съжаление не съм я играл -

http://www.youtube.com/watch?v=4jimckTm3mo

Всички тези игри можеш да играеш на МАМЕ.

Поздрави!

Анонимен каза...

Имаше една игра със едно самолетче наподобяващо сувалка което имаше някаква бойна глава отпред? Спомням си че тази глава можеше да се изстрелва на пред и да стреля и тя? Някакви идеи как се казваше тази игрица?

Arcadinator каза...

@ Анонимен #3

Игри с подобна механика има много, освен това не посочваш на какво си я играл. Все пак мисля, че става въпрос за култовия R-Type.

http://en.wikipedia.org/wiki/R-Type
https://www.youtube.com/watch?v=pVWtI0426mU

Дерзай!

Unknown каза...

Здравейте и от мен :) СЛучайно попаднах на тази тема и останах много доволен.Arcadinator спретнал си страхотна класациика.Но аз лично бих сменил или добавил някой имена :) Все пак както каза това си е твоя топ 10.Може би защото сме от различни градове или просто се разминаваме с няколко години , но по мое време Snow Brothers, King of Dragons бяха доста по играни от Punisher например.Е аз си го харесвам и него.И ще се опитам да отговоря на първия коментар , въпреки че е старичък:
"Аве... пич имаше едно време една игра с един рицар който взима брони , файтунчета , стотинки (като завъртиш ръчката правиш 68ст) и летящи обувки , по едни облаци - една от любимите ми игри с бублето , но забравих как се казва - помагай" ...
По мое лично мнение играта която търсиш мен е :
Wonder Boy in Monster Land
https://www.youtube.com/watch?v=Pp1_e6BbXcI
Беше известна като "бебето" :) и беше наистина много известна.Както и "Бублето"
Това е едно от моите предложения.
Ще добавя още някой много играни по мое време игри и част от личната ми Mame32 колекция.
Sunset Riders
https://www.youtube.com/watch?v=yrq7Jh0fAkc
Уестърн игра , която имаше машина за 4 играча.
Rastan
https://www.youtube.com/watch?v=2MbA2kE-_JQ
Адски трудна игра.Много напомня на Конан варварина :)
Super Contra
https://www.youtube.com/watch?v=9krYS4uf8S0
Без коментар :)
Warriors of Fate
https://www.youtube.com/watch?v=nNjZR44vXGk
Нещо като "Мустафата" но в древен Китай
Tumblepop
https://www.youtube.com/watch?v=t1ByGttArvE
Едни момчета , обикалят с едни прахосмукачки и смучат яко :)
И като за десерт бих сменил твоя Mortal Kombat 2 с това нещо от където започна всичко в света на Смъртоносната битка :
Mortal Kombat
https://www.youtube.com/watch?v=4zRUeinTj2w
И пробвай да я превъртиш само с 3 бутона , като нямаш подсечка и удар с ръка в гърдите :) Ледения и Скорпиона са история :)

И накрая да ти дам една домашна работа.И да задам един въпрос.Отдавна търся една игра прилича много на тази :
https://www.youtube.com/watch?v=Jlq360e3bdI
Обаче в онази по земята има едни бункери които като ги трепеш ти дава още 4 части за кораба ти.И като събереш всичките ставаш за кратко нещо като Феникс и си безсмъртен.Иначе по всяко време можеш да разделиш кораба си на части и имаш право на 3 деления :) Доста подробно описание :) Дерзай!
И айде, моля ти се , да ми кажеш от къде точно да си купя аркадна игра ?Преди бях намерил един сайт , обаче вече го няма ...
Лек ден от мен :)

Arcadinator каза...

@Николо Паганини

Страхотен коментар, благодаря!

Съгласен съм, че Sunset Riders, Warriors of Fate и Tumblepop заслужават споменаване.

Иначе аркадна Contra в бг никога не съм виждал.

Готов съм с домашното - играта, която търсиш е Terra Cresta
http://en.wikipedia.org/wiki/Terra_Cresta
https://www.youtube.com/watch?v=6VfZFSl4yUs

: )

В този пост - http://www.arcadinator.com/2013/12/i.html описвам доста подробно вариантите да си купиш/реставрираш аркаден кабинет. Втора част трябва да я напиша скоро. Следи Аркадинатора и във Фейсбук.

Поздрави!

Анонимен каза...

И аз да започна с (имаше една игра) :) .Отвлечени са едни момичета и два пича ги търсят.Първият бос беше пънкар,който въртеше верига и когато се умори,отиваш да го биеш.

Анонимен каза...

Подобна е на Final fight i Streets of rage.Ако можеш,помогни :)

Arcadinator каза...

@Анонимен #4 или да кажем... Георги Аронов : )

Играта, която търсиш е Vendetta.

Сюжетът с отвлечените момичета и корави добри пичове, които ги спасяват от пънкари, мафиоти и всякаква друга паплач е много широко използван в beat em up игрите. Особено в тези на Capcom.

Доста яки са и следните следните:
Final Fight I и II
Streets of Rage
Burning Fight
Crime Fighters
Double Dragon I и II
Violent Storm

Анонимен каза...

Всъщност играта е Crime Fighters.В Youtube излезе до Vendetta и я видях.Благодаря ти :)

Анонимен каза...

Ако дадеш идея и къде да я търся,ще си златен!

Анонимен каза...

Намерих играта.Благодаря още веднъж :)

Анонимен каза...

Благодаря Arcadinator R-type 2 е играта.

Анонимен каза...

имаше игра с нинджа и върколак.вървиш и се биеш.ако някои я знае мерси предварително.

Анонимен каза...

И аз търся една игра,която си спомням не много добре ,но за времето си къртеше.Та играта беше нещо свързано с мафията.Спомням си,че единият от героите носеше шлифер и криеше автомат ли беше,узи ли беше.Знам също,че имаше и ниво на което се стреляше от една кола,а бе общо взето гангстерска беше и много ми харесваше,но бях много малък и спомените не ми са много ясни.Ако някой се сети коя е тази игра ,много ще се изкефя.

Анонимен каза...

Някой може ли да ми помогне. Аз търся една игра в която, героите са някакви котки(май беше), може да биеш с опашка, слизаш под водата, имаше един бос Горила.

П.С. Много тъпо го описах, но ако можете да ми помогнете ще ви бъда изключително задължен :)

Поздрави!

Анонимен каза...

Здравейте, и аз търся една игра с каубоец и индианец на които управляваш мерника на пистолетите/пушката(индианеца) с едното копче се стреляше с другото се правеше кълбо за да избегнеш изтрелите на противниците и като видиш много зор се хвърляха динамити с третото копче. Ако някой може да ми каже коя е играта ще му бъда много благодарен.

Анонимен каза...

Здрасти!

преди да те питам и аз за помощ искам да вметна че сайта е страхотен :)
от години търся една игра която по принцип съм играл само на ПЦ но съм сигурен че е била и аркадна игра.

Стила на играта е беат ем ъп има едно 10-тина играча... имаше нинджа, мацка (която незнам защо си спомням/ или фантазирам че е от коста рика) и най емблематичния герои беше напомпана батка, (мисля че е гол до кръста) бръсната глава с опашка. мисля че имам спомен за името или на героя или на играта но няма как да сме сигурни тъй като тогава съм бил на 3-4... но е нещо от сорта на "КОЗАКС"

Предварително ти благодаря, много ще съм ти задалжен ако помогнеш ;)

Анонимен каза...

Имаше една, в която може да си създаваш рицари. Знам че описанието не е много, но все пак благотаря предварително.

Данаил каза...

От доста време издирвам една игра, но неуспешно - играеше се с едно пиле, което в началото "Стреля" с домати, а по-нататък се ъпдейтваше "оръжието" и на мен най-ми харесваха тиквите :)! Пак имаше царе и нива, даже до космоса стигаше и се превърташе два пъти. Ще се радвам някой да я намери и я сподели тук.
Поздрави :)

Анонимен каза...

И аз търся същата игра с пилето.Прегледах 7000 снапшота и без успех.Много моля ако някой знае как се казва да помага.Благодаря.

Unknown каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Анонимен каза...

и аз така ще започна: здравей аркадинатор търся името на една игра която си спомням много смътно играеше се само с двама герои единия ги биеше с крака и беше със сини панталони а другия беше старец облечен в жълто и ги биеше с ръце ,имаше и един Бос брейкар си спомням

Анонимен каза...

Пичове,аз искам да питам как се пуска Nicky на Punishera,na PC??

коруин каза...

zdravey
otdavna se opitvam da namerq edna igra
kazva se DUNGEONS AND DRAGONS SHADOW OVER MYSTARA
bi li mi pomognal s info otkude moga da q namerq ili zakupq zaedno s konzolata tuk v bg

Unknown каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Анонимен каза...

Здравейте.Помощ търся една игра,която се развиваше в праисторическа или каменна епоха(ера).Помня също,че на края на нивото винаги спасяваш момиче.Биеш се с кокали,камъни или нещо подобно. Геройте май бяха двама.Ако някой знае как се казва да пише.Благодаря

Unknown каза...

Здравей,
Като малък имаше една игра с котаракът в чизми тя не беше игра в интернет,ми обикновенна изтегляш си я,и я играеш.В нея ти си котаракът в чизми и се биеш с някви чудовища и минаваш мисиите

Анонимен каза...

Здравей.Поздравления и от мен за хубавата тема.Доста отдавна се чудя за името на една игра която съм играл в едно заведение.
До колкото си спомням беше с каубойци.На първото ниво имаше стадо с бикове от което трябва да се пазиш а второто ниво те пуска на кон.Не си спомням дали първия или
втория бос имаше пред него две бъчви които го пазят и трябваше първо да се отстранят и тогава да биеш боса

Unknown каза...

Zdraveite, i az da zapo4na 4e tarsq 2 igri, ednata se kazva TEAM BUDDIES, no otnikade nemoga da q svalq bezplatno.stava duma za edni 4ove4eta ot konstruktor predpolagam, koito sabirat kub4eta i ot tqh si pravqt razli4no orajiq kato pistoleti, avtomati, bazuka , daje i tank moje6e :-D . Aaaa vtorata igra, ne i pomnq imeto, no be6e bitka 1 v 1 . Moje6e da si izbira6 ot 9 10 geroq, kato pomnq ima6e i ritsar s mnogo golqm me4, a sled kato pobedi6 vsi4kite se izpravq6e sre6ti q kapitan mislq ot piratski korab, koito se bie6e s 2 sabi i be6e mnogo otvratitelen :-D . Nemoga da dam po podrobna informatsiq za igrata i 6te se radvam ako nqkoi mi kaje kak se kazva6e i otkade da q namerq. Blagodarq

pr1a7el4e каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
pr1a7el4e каза...

Unknown : май сме на едно мнение за 2-рата игра ..дано да става въпрос за същата.. сигурно я търся от 5 години и така и незнам коя е . Само помня , че се бият на една голяма арена ..бойците , арената и изобщо самата графика на играта е доста по добра от тук изброените. Единственото което само се сещам , е че един от най силните бойци се казва Servantes с един огромен меч . Мисля дори , че правиха и силни магии докато се бият.

Анонимен каза...

Играта се състои от четирима.1 тъмнокож Монах ,Нинджа облечен в синьо,Момиче-Самурай и Мъж с дълга бяла коса .в началото на играта когато си избереш един или двама винаги от останалите се отвличаше един герой.На края на играта отвлеченият винаги умираше .На първо място Момичето изтрелваше (ижварляше)шурикени на един ред ,Ниндjата на два ,Монахът на три и белокосият на четири

Unknown каза...

Здравеите,искам да ви питам за една игра.Ако не се баркам имаше един старец магйосник,едно джудже,един минотавар и един с лък.Не мога да се сетя как се казва,ако някои се сеща да пише.

Анонимен каза...

zdr az kato maluk prez 1993-1994 igraeh mnogo imahme zala v kinoto imashe 10na mashini 4e dumatami beshe za igrite legionnaire i art of finght dumatami i te byaha dobri igri4ki arta sega ya ppukam v mame 32 no legeonnaire nz ot dedaya izteglya imaliya bezplatno nyakade ms predvaritelno za otgovorite

СпоКо каза...

Здравейте,
Някой да знае случайно от каде може да се изтегли или да се закупи Барбут или подобна от така наречените от едно време "Зондери"?

Анонимен каза...

Здравейте! Страхотна тема! Поздравления! Искам да попитам за една игра. Имаше едно време една игра с едно зидарче, което зазидваше животни, които ако си спомням правилно излизаха от клетка . Животнито , които излизаха извън зида то трябваше да ги прескача( елени, лъвове и т.н. )ако не ме лъже паметта. Имаше доста нива и беше разнообразна! По това врем играта Трон също се играеше доста!

Анонимен каза...

Здравейте,
Навремето имаше две яки за мен аркадни игри, но не се сещам как се казват, а ги търся от няколко месеца по различни критерии.
1. едната беше за двама - вървиш и се мачкаш с лошите, а отвереме на време се трансформираш в мотор.
2. другата беше някакво състезание, можеш да се състезаваш с лонг борд, ролери и още няколко подобни.
Предварително ви благодаря.

Mr.PAC-MAN каза...

Статията е с много неточности поради 2 основни факта:
1. Не сте водили съзнателен живот през 80-те години
2. Нямате поглед върху живота извън Варна и околностите...
Само за информация ще ви кажа, че в Боулинга в Слънчев бряг имаше зала с поне 50 ОРИГИНАЛНИ аркадни игри. От 1983 години всички рекорди на Pac-Man съм ги поставял аз ;)

Анонимен каза...

Здравейте търся една игра,избираше се до колкото помня между 4 бика и те стреляха.помня че имаше някво ниво където трябваше да помпиш постоянно и плуваха по един водопат и трябваше да се изкачат само това помня дано някой да се сети как се казва мерси предвярително.

Анонимен каза...

Cowboys of Moo Mesa на KONAMI е играта от горния коментар.

Публикуване на коментар